TY - JOUR ID - 142034 TI - شناسایی و اولویت‌بندی عوامل کلیدی موفقیت جهت استقرار آموزش الکترونیکی در یک محیط تعاملی کارآمد JO - دانشنامۀ تحول دیجیتال JA - DTJ LA - fa SN - AU - هداوند, مجتبی AU - زمانی بابگهری, علی AU - فلاح, نازنین AD - دکتری مدیریت صنعتی، مؤسسه آموزش عالی مهر البرز تهران AD - گروه مدیریت صنعتی، دانشکده مدیریت، دانشگاه تهران، تهران، ایران AD - ارشناسی ارشد مهندسی صنایع-مدیریت مهندسی، مؤسسه آموزش عالی مهرالبرز Y1 - 2021 PY - 2021 VL - 2 IS - 1 SP - 55 EP - 70 KW - عوامل کلیدی موفقیت KW - یادگیری الکترونیکی KW - مدیریت فناوری اطلاعات KW - روش دلفی فازی KW - روش تحلیل سلسله مراتبی (AHP) DO - 10.22034/dtj.2021.292413.1011 N2 - امروزه فناوری اطلاعات به عنوان ابزاری جهت بهبود آموزش در سازمان‌ها و دانشگاه‌ها به کار گرفته می‌شود. با توجه به وابستگی آموزش به فناوری اطلاعات، چارچوب آموزش الکترونیک به عنوان یک روش در سطح جهانی مورد استقبال قرار گرفته است. هدف از انجام این پژوهش شناسایی و اولویت‌بندی عوامل کلیدی موفقیت در پیاده‌سازی آموزش الکترونیک می‌باشد. روش پژوهش این تحقیق از منظر هدف از نوع تحقیقات کاربردی و از منظر گردآوری داده‌ها از نوع تحقیقات کمّی است. با مرور ادبیات مرتبط 6 بعد و مجموعاً 56 شاخص جهت پیاده‌سازی آموزش الکترونیک شناسایی گردید. متعدد بودن شاخص‌ها منجر به استفاده از تکنیک دلفی فازی جهت کاهش تعداد شاخص‌ها با استفاده از نظرات 20 تن از اساتید و خبرگان دانشگاهی گردید. پس از انتخاب شاخص‌های با اهمیت بالا با استفاده از تکنیک تحلیل سلسله‌مراتبی (AHP)، وزن و اهمیت ابعاد و شاخص‌ها تعیین گردید؛ که بعد مدیریتی دارای بیشترین اهمیت و بعد سازمانی نیز دارای کمترین اهمیت بود. UR - https://dtj.mehralborz.ac.ir/article_142034.html L1 - https://dtj.mehralborz.ac.ir/article_142034_3a227998d190161a5d7ef90fd25f3483.pdf ER -