آریافر، حسین و رزقی، شیرسوار. (1392). رابطه انگیزش تحصیلی و راهبردهای خودتنظیمی با پیشرفت تحصیلی دانشآموزان پسر مقطع متوسطه قرچک، فصلنامة علمی-پژوهشی مطالعات آموزشی و آموزشگاهی، 2 (4)، 103-87.
اکبری، افضل. (1393). رابطه ساده و چندگانه خودکارامدی، اهداف پیشرفت و انگیزه پیشرفت در پیشبینی پیشرفت تحصیلی دانشجویان مرکز آموزش عالی سمنان، مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، 14 (9)، 796- 805.
جودکی، طاهره و مطهرینژاد، حسین، (1394). بررسی اختلالات یادگیری در کودکان، همایش بینالمللی روانشناسی و فرهنگ زندگی، موسسه سفیران فرهنگی مبین، 1-18.
چالمه، رضا و لطیفیان، مرتضی. (1391). ویژگیهای محیط یادگیری فراشناختی و پیشرفت تحصیلی: بررسی نقش واسطهای باورهای انگیزشی در دانشآموزان. روانشناسی کاربردی، 6 (3)، 43-58.
حسنزاده، رمضان. (1381). رابطه بین انگیزش (درونی-بیرونی) منبع کنترل (درونی-بیرونی) و پیشرفت تحصیلی دانشآموزان، نوآوریهای آموزشی، 1 (2)، 120-107.
رضاخانی، سیمین دخت. (1386). بررسی انگیزه شخصی و محیطی پیشرفت تحصیلی دانشجویان رشتههای مختلف مرکز آموزش عالی آزاد اسلامی واحد رودهن، نوآوریهای مدیریت آموزشی (اندیشههای تازه در علوم تربیتی)، 2 (2)، 106-85.
سرمد، زهره؛ بازرگان، عباس و حجازی، الهه (1386). روشهای تحقیق در علوم رفتاری، تهران، مؤسسه نشر آگه.
سماوی، سید عبدالوهاب؛ ابراهیمی، کلثوم و جاودان، موسی. (1395). بررسی رابطه درگیریهای تحصیلی، خودکارامدی و انگیزش تحصیلی با پیشرفت تحصیلی در دانشآموزان دبیرستانی شهر بندرعباس، د فصلنامه راهبردهای شناختی در یادگیری، 4 (7)، 92-71.
شریفی، حسن پاشا؛ شریفی، نسترن و تنگستانی، یلدا. (1392). پیش بینی پیشرفت تحصیلی از روی خودکارامدی، خود تنظیمی و خلاقیت دانشجویان مرکز آموزش عالی آزاد رودهن در سال تحصیلی 90-91، تحقیقات مدیریت آموزشی، 16 (4)، 178-157.
صفاری، محسن؛ سنایی، هرمز؛ رشیدی جهان، حجت؛ پورتقی، غلامحسین و پاکپور حاجی آقا، امیر. (1393). شادکامی، خودکارامدی و پیشرفت تحصیلی در دانشجویان، توسعۀ آموزش در علوم پزشکی، 7 (13)، 29-22.
غلامیرزین، محسن؛ غلامی، احسان و یوسف پور، پرویز. (1393). تأثیر انگیزه بر پیشرفت دانشجویان دانشگاه پلیس، فصلنامه مدیریت بر آموزش انتظامی، 7 (26)، 127-107.
میرحیدری، سیدعلی و نیستانی، محمدرضا. (1394). رابطه بین خودکارامدی و رضایت تحصیلی با پیشرفت تحصیلی در درس ریاضی دانشآموزان پایه سوم دوره دوم متوسطه شهر اصفهان در سال تحصیلی 93-92. پژوهش در برنامهریزی درسی، 12 (47)، 51-60.
یاسمینژاد، پریسا؛ دبیر، مریم و گلمحمدیان محسن. (1393). بررسی رابطه بین درونگرایی-برونگرایی و منبع کنترل با پیشرفت تحصیلی در دانشآموزان دختر، مجله مطالعات روانشناسی تربیتی، 7 (12)، 113-130.
Brouse, C. H., Basch, C. E., LeBlanc, M., McKnight, K. R., & Lei, T. (2010). College Students' Academic Motivation: Differences by Gender, Class, and Source of Payment. College Quarterly, 13(1), 1-10.
Cavas, P. (2011). Factors Affecting the Motivation of Turkish Primary Students for Science Learning. Science Education International, 22(1), 31-42.
Deci, E. L., & Ryan, R. M. (2012). Motivation, Personality, and Development Within Embedded Social Contexts: An Overview of Self-Determination Theory. The Oxford Handbook of Human Motivation, 85-107.
Fandiño, F. G. E., Muñoz, L. D., & Velandia, A. J. S. (2019). Motivation and E-Learning English as a Foreign Language: A Qualitative Study. Heliyon, 5(9).
Fortier, J. D., Grady, S. M., Lee & Shelly, A. (1998). Wisconsin’s Model Academic Standards for Environmental Education. Wisconsin’s Department of public Instruction. International Journal of Education Development, 22, 35-46
Gage, N., & Berliner, D. (1992). Educational Psychology (5th ed.), Princeton, New Jersey: Houghton Mifflin Company.
Gottfried, A. E. (1990). Academic Intrinsic Motivation in Young Elementary School children. Journal of Educational Psychology, 82, 525– 538.
Handayani, D. I. F. (2017). Teaching English Pronunciation Using Film. Journal of English and Education, 5(2), 194-201.
López-Fernández, D., Ezquerro, J. M., Rodríguez, J., Porter, J., & Lapuerta, V. (2019). Motivational Impact of Active learning Methods in Aerospace Engineering Students. Acta Astronautica, 165, 344-354.
Patall, E. A., Cooper, H., & Robinson, J. C. (2008). The Effects of Choice on Intrinsic Motivation and Related Outcomes: a Meta-Analysis of Research Findings. Psychological Bulletin, 134(2), 270.
Radha, R., Mahalakshmi, K., Kumar, V. S., & Saravanakumar, A. R. (2020). E-Learning During Lockdown of Covid-19 Pandemic: A Global Perspective. International Journal of Control and Automation, 13(4), 1088-1099.
Soni, V. D. (2020). Global Impact of E-learning During COVID 19. Available at SSRN 3630073.
Stipek, D. J. (2002). Motivation to Learn: Integrating Theory and Practice. Pearson College Division.
Valverde-Berrocoso, J., Garrido-Arroyo, M. D. C., Burgos-Videla, C., & Morales-Cevallos, M. B. (2020). Trends in Educational Research About E-Learning: A Systematic Literature Review (2009–2018). Sustainability, 12(12), 5153.