عصر کنونی را می توان عصر دیجیتال معرفی نمود. امروز، دیجیتالی شدن به بخش مهمی از روشِ زندگی و کسب و کار تبدیل شده است. این عصر مقطع زمانی چالش آفرین و مبهمی برای سازمانها و جوامع سنتی است که در آن اقتصاد دیجیتال، قواعد سنتی بازی را کامل تغییر داده است. تحول در هر زمان و هر بخشی به وقوع می پیوندد و تاثیر آن بسیار بنیادین خواهد بود. سازمان ها ناگــــــزیرند به بـــــررسی تبعـــاتِ تغییرات دیجیتال بر کسب و کار خود بپردازند و جنبه های متفاوت کسب و کار خود را با این تغییرات تطبیق دهند. ظهور فناوری های دیجیتال از قبیل اینترنت اشیا، فناوری های موبایل، رسانه های اجتماعی، واقعیت افزوده، واقعیت مجازی، فناوری های ابری و هوش مصنوعی، باعث متحول شدن تمام ابعاد کسب و کارها شده است. علاوه بر تأثیر دیجیتالی شدن بر کسب و کار، ابعاد دیگر جامعه نیز دستخوش تغییرات حاصل از موج تحول دیجیتال قرار گرفته است.
تحول دیجیتال، تغییر بنیادین یک فرد، کسبوکار و جامعه از تفکر تا عملکرد با محوریت فناوریهای تحولآفرین است. تحول دیجیتال سفری پرمخاطره است که بدون تفهیم چیستی، چرایی و چگونگی، نمی توان انتظار خلق ارزش از آن داشت. دانشنامه تحول دیجیتال فصلنامه ای است که به منظور تبیین، ترویج و فرهنگ سازی در زمینه تحول دیجیتال، فعالیت خود را آغاز نموده است. آشنایی افراد، سازمان ها و نهادها با این مفهوم و مفاهیم مرتبط و به روز شدن دانش آنان با توجه به مطالب نوین دنیا، مأموریت این نشریه می باشد.
این نشریه در سال 1398، موفق به اخذ مجوز انتشار از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شد.صاحب امتیاز این نشریه مؤسسه آموزش عالی مهرالبرز است و دبیرخانه نشریه در این مؤسسه قرار دارد.
از استادان و پژوهشگران گرامی تقاضا میشود برای ارسال مقالات خود با مراجعه به این سایت، ثبتنام و مقاله خود را بر اساس راهنمای تدوین، تنظیم و ارسال کنند. به این ترتیب مراجعه حضوری و یا تماس تلفنی با دفتر نشریه لزومی نخواهد داشت و کلیه ارتباطات با نویسندگان و داوران محترم از طریق این سامانه انجام خواهد گرفت.